jueves, 6 de mayo de 2010

Una botella d'agua enllena de tierra vivo



XXXI Selmana de les Lletres Asturianes.


Esti añu, la 31 Selmana de les Lletres Asturianes cellebrase en homenaxe al escritor Xosé Antonio García, (Mieres – 1961/1997). Escritor mui representativu del periodu del Surdimentu, que desendolcó una intensa actividá cultural, collaborando en revistes lliteraries, periódicos y programes de radio. Publicó dos llibros de poesía 'Cuartetu de la criación' y 'Alcordances d'un home muertu', nos que muestra, con estilu figurativu y esistencialista, sus pensamientu sobre la condición humana y la muerte.

L'ampliu programa de la Selmana, ye mui participativu, con munches actividaes, vesites d'escolinos, inauguración d'un placa col nome del Xosé Antonio, homenaxe a los ganadores del premiu 'Teodoro Cuesta', emisión pola RTPA del programa 'Nomes d'Asturies', dedicáu a la vida del homenaxeau y el día 7 , día de les lletres asturianes, la celebración de actos institucionales, nel Auditoriu de la Casa la Cultura de Mieres y el Teatru Campoamor de Uviéu.

Nesta edición, la Xunta Xeneral del Principáu collabora cola edición de un llibru de microrrellatos que, col títulu "Una botella d’agua enllena de tierra vivo”, – versu del poemariu Cuartetu de la Creación -, en pallabres de la Presidenta de la Xunta, "quier abrir una reflexón acerca de la nuestra actitú, la de la especie humana, al respective del planeta que nos abelluga nesti 2010, Añu Internacional de la Biodiversidá”.


Nel actu institucional que cellebramos güei, en la Xunta, munchos parllamentarios y cabezaleros públicos, dimos llectura de testos n'asturiano. Yo, escoyí lleer el microrrellatu que lleva por títulu EQUILIBRIU, ya que paezme mui axeitáu pol asuntu y l' intre.

Avanzó col garrote na mano, nin siquier tuvo menester d’escondelu. La foca esperábalu tranquila, cuasi amigable. Por qué tener mieu d’un compañeru col que se comparte la Tierra. Y anque entá nun cumpliere los tres meses y nun tenia idea clara de que yerá la vida, supunxo qu’aquel ser bípedu qu’avanzaba hacia ella venía a saludala. El güelpe enllenóla de sangre, pero nun la mató. Llástima, porque lo que vieno depués foi peor. Y mientres ella algamaba, por fin , a dexar esta vida y colar pal cielo de les foques, enun llugar lloñe d’ellí, llamáu Wall Street, la Bolsa xubía un poco más.

Notes:
Bibliografía: Xosé Antonio García,'Cuartetu de la criación' (Casa de Cultura Teodoro Cuesta, 1989) 'Alcordances d'un home muertu' (Editora del Norte, 1995).
Vicente Garcia Oliva. Equilibriu. Colección de microrrellatos. “Una botella d’agua enllena de tierra vivo”.
Imaxen: Cartel del Día de les Lletres Asturianes.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Proteger y cultivar nuestra lengua es un buen ejercicio de autoestima y de confianza en nosotros mismos. En esta y en otras muchas facetas los asturianos no debemos tener ningun complejo, es más, es una buana muestra de nuestras capacidades como sociedad.

LUNA dijo...

Muy buena la metáfora, pero dura, eh? supongo que pensaste que necesitamos imagenes de ese tenor, como la campaña pasada de la DGT con los accidentes de tráfico, y ni así mejoramos.